Komiksová recenze: Comicsové legendy # 03 & 07 – Wolverine

Je rozcuchaný, chlupatý, pravděpodobně smrdí, ale všechny ženy a dívky včetně Marvel Girl ho obdivují. Co dělá z Wolverina takového playboye? Nezničitelná kostra z adamantia, neobvyklé uzdravovací schopnosti a skryté charisma Humphrey Bogarta. Nedá se svítit, Wolverine by se líbil i vaší babičce!

Poté, co auto padouchů rozseká přijíždějící tramvaj:
- "Co se to tam sakra stalo?"
- "Chytili tramvaj."

wolverVlastním jménem Logan toho o své minulosti vlastně ani moc neví (resp. nevěděl, dokud nevznikla mini série Origin). Jen to, že byl podroben jistému experimentu. Jeho výsledkem byla kostra a několika centimetrové drápy z nezničitelného kovu adamantium, které v kombinaci s Loganovými zvláštními uzdravovacími schopnostmi vydají za víc, než výhra v Milionáři.

Pod pseudonymem Weapon X dělal nejprve pro americkou vládu, aby na naléhání profesora Charlese Xaviera přesedlal do nově zrozeného týmu X-men (kvůli kterému jej scénárista Chris Claremont původně vymyslel). Z postavy malého, ale činy obrovského suše hláškujícího Wolverina se stala tak populární postava, že si vysloužila vlastní úspěšnou komiksovou sérii.

S prvními osmi, resp. šestnácti sešity u nás vyrukovalo nakladatelství CREW v sérii Comicsové legendy (a věřte, že tohle zdaleka není konec!). Wolverine v nich žije a bojuje daleko od X-men, kteří mají být pro zbytek světa mrtví. V asijském kosmopolitním Madripooru je spoluvlastníkem místního oblíbeného baru a přestrojen pomocí pásky na oku si nechává říkat "Patch".

komiksV boji se "silami zla" však není úplně sám. Krom mnoha jiných mu pomáhá i bývalá Spider-Woman, v první knize se mihne bývalá X-menka Karma a dokonce i Mr. Fixit alias Hulk (Mr. Fixit přichází do města / Když to není rozbité… - pravděpodobně zatím nejlepší u nás vydaný příběh série), v druhé dojde na upíry i chlapíka, co si myslí, že je Indiana Jones. No, jakoby všichni nevěděli, že pravým Indianou Jonesem jsem samozřejmě já.

Jak už v předmluze napsal J. Pavlovský, Wolverine z Madripooru v sobě má cosi z Humphrey Bogarta z Casablancy. Přinejmenším ta atmosféra opravdu kvalitních scénářů (opět x-menovský Chris Claremont, později Peter David) je hodně podobná. Přimyslete si Loganovu charakteristickou osobnost a fakt, že v druhé knize do kresby Johna Buscemy přicmrndává dnes už hvězdný Bill Sienkiewicz a jedinečná příležitost poznávat Wolverinovu minulost se všemi jejími démony je na světě!

Indiana Jones

Comicsové legendy # 03 – Wolverine # 1
Comicsové legendy # 07 – Wolverine # 2