Komiksová recenze: Star Wars: Boba Fett

Nájemný lovec Boba Fett zažil během svých misí již slušnou řádku roztodivných momentů, na které musel pohotově reagovat. Kdyby měl čas, možná by se v reakci na některé absurdity nechápavě škrábal na helmě. Stát se holt může cokoliv. A devítku takových nejzajímavějších dobrodružství ze všech koutů vesmíru obsahuje další tuzemský omnibus ze světa Star Wars.

Tyto příběhy se odehrály kdysi dávno v předaleké galaxii, ale to vy určitě víte. Ono se ostatně ve vyspělých zemích nenajde kdovíjaké množství jedinců, kteří by neznali vyprávění o Georgi Lucasovi. Vyprávění o tom, jak pomocí jednoho filmu proměnil zásadním způsobem kinematografii a marketing. První snímek ze světa Star Wars předvedl, že se dá enormní balík vydělat i díky navazujícímu product placementu, a tak nad ním filmová studia rozhodně přestala ohrnovat frňák. Hvězdné války v současnosti okupují místnosti tisícovek fanoušků ve všech myslitelných (a leckdy i nemyslitelných) podobách. Výjimkou samozřejmě není ani prohlubování vesmírného univerza na stránkách komiksů.

Druhá kniha souborných příběhů se tentokrát zaměřuje na nejslavnějšího a nejobávanějšího lovce, který zároveň patří k nejoblíbenějším vedlejším postavám ze Star Wars filmů. Zásadový Boba Fett se střetně s Jodo Kastem, drzým chlapíkem, který na sebe navlékl mandaloriánské brnění a myslí si, že může brát zakázky pod cizím jménem. Ústřední hrdina bude čelit také podivným zabijákům na zdánlivě opuštěné lodi, dostane se mezi zamilovaný pár Huttů, zkusí přežít přímou konfrontaci se samotným Darth Vaderem a nabídne celou řadu dalších lákadel.

Ačkoliv Boba Fett tento omnibus zaštituje svým jménem, z hlediska příběhů se jeho funkce neodlišují od těch filmových. Jde o vykonavatele zájmů někoho jiného, není až na tři výjimky hybatelem hlavního děje. Kdyby pracovní nabídky nepřijal, zaměstnavatelé by zkrátka hledali a našli jinde. Za hlavní ozvláštnění se tedy dá považovat, že děj tentokrát sledujeme z perspektivy, která divákům zůstávala skryta. Nyní si můžeme přečíst, jak Boba při plnění úkolů postupuje a co všechno se může přihodit, než se dostane ke kýženému cíli.

S rozdílností tvůrčích týmů se u jednotlivých povídek samozřejmě mění i žánrové zařazení. Vyskytují se zde dobrodružná pátrání s komickými vložkami, akční cesty za odplatou nebo na pointě založené atmosférické kraťasy. A přes sto stránek je kupříkladu věnováno regulérní grotesce.

Povídka Podsvětí: Yavinská basilika by se dala přirovnat k hromadnému setkání postaviček Looney Tunes, akorát v tomto případě jsou přítomny postavy z Hvězdných válek. Han Solo, Chewbacca, Lando Calrissian, Boba Fett a další figurky pátrají na popud tří soutěživých Huttů po mytickém artefaktu. Kdo ho doveze svému slizkému pánovi, bude mít na nějaký čas o kredity postaráno. Vyzdvihnout se přitom musí souznění kresby s komikou při pátrání a vzájemném hašteření soupeřících týmů. Carlos Meglia ovládá široké spektrum grimas a žánrové hrátky podporuje ještě hravým rozvržením panelů. Na každé straně se dá najít nějaká zajímavá maličkost, která chytře dynamizuje dění nebo jen pomrkává na čtenáře.

Sice se s podobnou radostí nedá psát o všech částech a autorech, ale na velmi kladném vyznění druhého Star Wars omnibusu to nic nemění. Na téměř pěti stovkách stran se nachází spousta nálad, žánrů i kresebných stylů, přičemž jen minimální množství prosviští zcela bez odezvy. Tedy alespoň za předpokladu, že je spotřebitel ochoten přijmout Hvězdné války ve formě oddychového čtení, které se od filmových předloh v lecčems odlišuje.

Star Wars: Boba Fett

Scénář: John Wagner, Mike Kennedy, Ron Marz, Thomas Andrews, Andy Mangels a další

Kresba: John Nadeau, Ian Gibson, Carlos Meglia,Adriana Melová, Francisco Ruiz Velasco a další