Filmová recenze: King Kong

Tak kde je ten prďola, co tady řve na lesy? Peter Jackson se po Pánovi prstenů vrací s projektem svých snů. Nedělejte nic jiného, vykašlete se i na ping pong, v kinech totiž běží zbrusu nový King Kong!

Carl Denham: "Jsem někdo, komu můžete věřit. Jsem filmový producent."

Carl Denham (Jack Black) je režisér-umělec. Má vizi, ale jeho producenti jí prd rozumí. V hodině dvanácté proto Carl popadne doposud natočený materiál, zmobilizuje štáb a z New Yorku třicátých let 20. století vyrazí do neznáma. Na palubě lodi, jejíž posádka už očividně něco zažila (a nebyly to jen exkurze šanghajských bordelů), se plaví i scénárista Jack Driscoll (Adrien Brody) a začínající herečka Ann Darrowová (Emilly Wattsová).

Mezi těma dvěma to zajiskří, i když někteří tvrdí, že to mezi herci na plátně nefunguje. Nevím, nezdálo s mi, a každopádně to ani nebude vaše starost. Protože ve chvíli, kdy se Carl začne ohánět tajemným plánkem s polohou dosud neprozkoumaného ostrova, budete čekat na jediné. Až výprava ostrov prozkoumá a někteří její členové pokud možno i zevnitř nejrůznějších netvorů.

S příchodem King Konga se rozjíždí nevyhnutelná historka o lásce Ann a přerostlé opice. Kráska divoké, a přeci jen už trochu letité, zvíře dokonale okouzlí. Vznikne mezi nimi pěkný vztah, protože když Ann dojde, že King Kong ji nesežere (a vzhledem kvůli nepoměru ve výšce ani nic jiného) začne mít svoji opičku docela ráda. Mezitím zbytek posádky bojuje v džungli na ostrově o holý život.

Kuchař Lumpy (vyděšeně zkoumá Kongovu stopu): "Jen jedna věc na světě po sobě mohla nechat tohle… Sněžný muž."

Když řady lidských hrdinů po setkání s prehistorickými ještěry, obřím hmyzem a, marná sláva, i samotným Kongem jak se patří prořídnou, jdeme skoro do finále. King Kong je polapen a převezen do civilizovaného světa. A jako správný novopečený turista si tenhle osmý div světa nenechá ujít prohlídku tehdejšího stavitelského triumfu – Empire State Building.

Na filmu je vidět, že vznikal s péčí a láskou. Naomi Wattsová vypadá přesně tak skvěle, aby se dalo bez pocitu ošizení uvěřit, že by se do ní dokázal zamilovat kdejaký opičák. Kamera se s ní prakticky v každém záběru něžně mazlí, stejně jako se Jackson mazlil s celým filmem. Režisér ale zároveň nezapřel svoji minulost a neodpustil si pár docela hodně strašidelných vybafnutí. Zvlášť bitva s obřím hmyzem je depresivní hororovou lahůdkou.

Digitální triky, které jsou tady samozřejmě klíčové, se celkem pěkně povedly. V případě King Konga, kterého podobně jako kdysi Gluma "předehrával" Andy Serkis (zahrál si i vedlejší roli drsného lodního kuchaře), se dokonce povedly tak moc, že na realistické opičí grimasy budete čučet jak Rákosníček na nahou vílu Amálku.

Jacksonovi se do třaskavě velkolepé podívané navíc povedlo nacpat i opravdové emoce a city. Jeho verze je jen remake, který filmový svět asi jen těžko ovlivní tolik co svého času obdivovaný originál. Ale kdyby všechny remaky byly takové, rapidně by ubylo cynických recenzentů!

King Kong
Nový Zéland / USA 2005, 187 minut
režie: Peter Jackson