PARTYINFO
EUROCONNECTIONS
Datum konání: |
18.02.2010 - čtvrtek |
Místo konání: |
Praha - Akropolis |
Live: |
Maxence Cyrin (fr), Bohemia Balet |
Info: |
http://www.palacakropolis.cz... |
info@palacakropolis.cz |
Popis: |
start 19:30, vstup 290/340 czk |
2 čtenáři Techno.cz byli této akci
|
Zveme vás na hudební workshop s pianistou Maxencem Cyrinem
Maxence Cyrin coby velký fanoušek elektronické hudby přepisoval nejprve známé taneční skladby do klasického notového zápisu. Výsledkem jeho práce byl nadšen Laurent Garnier, který mu na svém slavném tanečním labelu FCom vydal debutovou desku. V katalogu známého vydavatelství se tak poprvé objevila čistě akustická deska Modern Rhapsodies. S předěláváním techno skladeb si prošel zajímavou zkušeností, ale poté se rozhodl proniknout i do jiných sfér. Nirvana, Massive Attack, Depeche Mode, Justice, Daft Punk, My Bloody Valentine, ale třeba i Beyonce. to všechno se objevuje v jeho repertoiru.
vstup zdarma, kapacita omezena
Účast prosím potvrďte na e-mail: musicclass@palacakropolis.cz
Akce se koná za podpory Hlavního města Prahy
Maxence Cyrin: Elektronika jde zahrát i na klavír
Před vystoupením Maxence Cyrina v Paláci Akropolis máte možnost zúčastnit se zdarma hudebního workshopu Music Class, na kterém se dozvíte více o životě a hudební tvorbě tohoto francouzského umělce. Jeho začátky připomínají příběh typického Francouze. Pod vlivem svých rodičů se jako správný aristokrat věnoval klasické hudbě a k tomu nezbytné hře na piano. Jak se vlastně dostal od klasické hudby přes elektronickou hudbu až po vydávání vlastních desek? Jakým způsobem pracuje s rockovými a tanečními skladbami? Jaké jsou jeho další cíle? To vše bude tématem dalšího hudebního workshopu s povídáním i praktickými ukázkami, určeném studentům, mladým pianistům, hudebním producentům a všem, které zajímá práce Maxence Cyrina.
vstup zdarma, kapacita omezena
Účast prosím potvrďte na e-mail: musicclass@palacakropolis.cz
Akce se koná za podpory Hlavního města Prahy
Maxence Cyrin: Elektronika jde zahrát i na klavír
Život a kariéra Maxence Cyrina do jisté míry připomíná příběh typického Francouze. Pod vlivem svých rodičů se jako správný aristokrat věnoval klasické hudbě a k tomu nezbytné hře na piano. V útlém věku hrál příbuzným a rodinným přátelům k odpolední siestě.
Klavír a pak software
Jenže jak už to u francouzských adolescentů bývá, nutně musel přijít vzdor. Na jeho hudební duši zhýčkanou líbivými tóny barokních skladatelů zaútočila bující „elektronická špína“. Přičichl si k taneční muzice, obalené tehdy ještě zářící aurou DJs, a dostal se na rozcestí. V tento moment si vybral jednodušší cestu – práci se softwarem.
V osmnácti si doma myší naklikal svou první vypalovačku. Zůstal věrný zvuku metronomu položeného na horní liště klavíru, a tak šlo o techno track. Tenhle způsob skládání hudby začal Maxence rychle bavit a během několika měsíců měl hotovo mnoho skladeb. Ty mu dokonce vyšly u několika vydavatelství.
Důležité setkání
Jenže elektroniky se tenhle kluk s duší klavírního virtuosa rychle přejedl. Znovu uvažoval, jak a kudy se posunout dál. Jak skloubit křehkost klavíru a průraznost taneční hudby? Dlouho o tom přemýšlel, až jednou oslovil svého přítele z rádia, ve kterém oba vysílali. Tím kolegou byl samotný Laurent Garnier. Přišli na originální nápad – co takhle převést několik čistě elektronických skladeb do tradičního notového zápisu a přehrát je na piano? Maxence se ihned pustil do práce a průběžně Garnierovi posílal své výsledky.
Francouzský DJ byl hudbou svého rádiového kolegy tak nadšen, že přišel s něčím do té doby nemyslitelným. Nabídl Maxencovi, aby vydal debutové album na jeho tanečním labelu FCom. V roce 2006 se tak v katalogu známého vydavatelství poprvé objevila čistě akustická deska Modern Rhapsodies. Francouzští publicisté se nebáli srovnání s mnohem známějšími klavíristy a jméno Maxence Cyrin získalo na váze.
Zase ti Nouvelle Vague
Desku u FCom pojal hudebník jako odrazový můstek. S předěláváním techno skladeb si prošel zajímavou zkušeností, ale nyní mohl zkusit proniknout do daleko zajímavější odnože. Do elektronických a rockových písniček, které jsou mnohem blíž mainstreamu, a proto je zná většina posluchačů. K práci na své poslední desce Novö Piano si tak přizval toho nejpovolanějšího. Producentský dohled svěřil Marcu Collinovi, zakladateli projektu Nouvelle Vague. V Česku si tuhle kapelu nemusíme nijak zvlášť představovat, každý její koncert v Akropoli byl vyprodaný. Oba společně vybrali deset skladeb, na něž se Maxence podíval okem chirurga.
Výběr je to skutečně rozsáhlý. Od Nirvany, přes Justice, The Pixies, po Beyonce. Těžko pochopit, že tvorbu těchhle hudebníků jde převést do jednoduchého notového zápisu. Ovšem Maxence to se svým klasickým hudebním vzděláním dokázal. A na výbornou. Skladby zbavil hitparádového odéru a začal čistit. Došel až k jejich skeletonu, z něhož si vzal jen nejdůležitější tóny a na nich pak pracoval. Nic nepřebývá, nic nechybí. Vše je přesně tak, jak má být, jako by říkalo album Novö Piano.
I pro mladé
My teď máme možnost poprvé tohohle mistra spatřit v Praze. Osmnáctého února se předvede v Paláci Akropolis v rámci koncertního seriálu Euroconnections. I když tenhle večírek už pamatuje hodně, s pozváním Maxence dosahuje dalšího vrcholu. Narovinu totiž můžeme říct, že Francouz patří k jedněm z nejoriginálnějších evropských klavíristů. Svým hudebně-kosmopolitním přístupem, tím, že se nebojí jít ani do bezmála popových hymnů, navíc oslovuje i nejmladší generaci posluchačů.
Při poslechu Novö Piano vám rychle dojde, jaká je škoda, že tuhle hudbu neslýcháme pravidelně z českého rozhlasového éteru. Čisté klavírní tóny zbavené jakýchkoliv berliček mají schopnost kultivovat nejen posluchače, ale i všechen hudební plebs neustále rotující v ležaté osmičce. Jako správný mentor Maxence k tomuhle „očištění“ použil hravé melodie. Pod jeho rukama do sebe všechno zapadá.
Balet jako předkrm
Ještě před klavírním koncertem vystoupí Bohemia Balet, který nabídne divákům to nejlepší z tanečních představení od klasiky po současnost. Bohemia Balet je soubor Taneční konzervatoře hlavního města Prahy, v němž vystupují absolventi a studenti školy. Ke spolupráci se souborem jsou zváni mladí i renomovaní domácí a zahraniční choreografové. Za dobu své existence se soubor vyvinul v ambiciózní soubor mladých tanečníků, mnohdy laureátů mezinárodních soutěží.
Více informací na myspace.com/maxencecyrin a www.palacakropolis.cz
Autor: Ondřej Stratilík
Osmnáctého února se na pódiu hlavního sálu v Akropoli premiérově předvede francouzský pianista Maxence Cyrin. V době vrcholící plesové sezony nabídne skromný zážitek, který však svou silou může přebít všechny velké koncerty.
Klavír a pak software
Jenže jak už to u francouzských adolescentů bývá, nutně musel přijít vzdor. Na jeho hudební duši zhýčkanou líbivými tóny barokních skladatelů zaútočila bující „elektronická špína“. Přičichl si k taneční muzice, obalené tehdy ještě zářící aurou DJs, a dostal se na rozcestí. V tento moment si vybral jednodušší cestu – práci se softwarem.
V osmnácti si doma myší naklikal svou první vypalovačku. Zůstal věrný zvuku metronomu položeného na horní liště klavíru, a tak šlo o techno track. Tenhle způsob skládání hudby začal Maxence rychle bavit a během několika měsíců měl hotovo mnoho skladeb. Ty mu dokonce vyšly u několika vydavatelství.
Důležité setkání
Jenže elektroniky se tenhle kluk s duší klavírního virtuosa rychle přejedl. Znovu uvažoval, jak a kudy se posunout dál. Jak skloubit křehkost klavíru a průraznost taneční hudby? Dlouho o tom přemýšlel, až jednou oslovil svého přítele z rádia, ve kterém oba vysílali. Tím kolegou byl samotný Laurent Garnier. Přišli na originální nápad – co takhle převést několik čistě elektronických skladeb do tradičního notového zápisu a přehrát je na piano? Maxence se ihned pustil do práce a průběžně Garnierovi posílal své výsledky.
Francouzský DJ byl hudbou svého rádiového kolegy tak nadšen, že přišel s něčím do té doby nemyslitelným. Nabídl Maxencovi, aby vydal debutové album na jeho tanečním labelu FCom. V roce 2006 se tak v katalogu známého vydavatelství poprvé objevila čistě akustická deska Modern Rhapsodies. Francouzští publicisté se nebáli srovnání s mnohem známějšími klavíristy a jméno Maxence Cyrin získalo na váze.
Zase ti Nouvelle Vague
Desku u FCom pojal hudebník jako odrazový můstek. S předěláváním techno skladeb si prošel zajímavou zkušeností, ale nyní mohl zkusit proniknout do daleko zajímavější odnože. Do elektronických a rockových písniček, které jsou mnohem blíž mainstreamu, a proto je zná většina posluchačů. K práci na své poslední desce Novö Piano si tak přizval toho nejpovolanějšího. Producentský dohled svěřil Marcu Collinovi, zakladateli projektu Nouvelle Vague. V Česku si tuhle kapelu nemusíme nijak zvlášť představovat, každý její koncert v Akropoli byl vyprodaný. Oba společně vybrali deset skladeb, na něž se Maxence podíval okem chirurga.
Výběr je to skutečně rozsáhlý. Od Nirvany, přes Justice, The Pixies, po Beyonce. Těžko pochopit, že tvorbu těchhle hudebníků jde převést do jednoduchého notového zápisu. Ovšem Maxence to se svým klasickým hudebním vzděláním dokázal. A na výbornou. Skladby zbavil hitparádového odéru a začal čistit. Došel až k jejich skeletonu, z něhož si vzal jen nejdůležitější tóny a na nich pak pracoval. Nic nepřebývá, nic nechybí. Vše je přesně tak, jak má být, jako by říkalo album Novö Piano.
I pro mladé
My teď máme možnost poprvé tohohle mistra spatřit v Praze. Osmnáctého února se předvede v Paláci Akropolis v rámci koncertního seriálu Euroconnections. I když tenhle večírek už pamatuje hodně, s pozváním Maxence dosahuje dalšího vrcholu. Narovinu totiž můžeme říct, že Francouz patří k jedněm z nejoriginálnějších evropských klavíristů. Svým hudebně-kosmopolitním přístupem, tím, že se nebojí jít ani do bezmála popových hymnů, navíc oslovuje i nejmladší generaci posluchačů.
Při poslechu Novö Piano vám rychle dojde, jaká je škoda, že tuhle hudbu neslýcháme pravidelně z českého rozhlasového éteru. Čisté klavírní tóny zbavené jakýchkoliv berliček mají schopnost kultivovat nejen posluchače, ale i všechen hudební plebs neustále rotující v ležaté osmičce. Jako správný mentor Maxence k tomuhle „očištění“ použil hravé melodie. Pod jeho rukama do sebe všechno zapadá.
Balet jako předkrm
Ještě před klavírním koncertem vystoupí Bohemia Balet, který nabídne divákům to nejlepší z tanečních představení od klasiky po současnost. Bohemia Balet je soubor Taneční konzervatoře hlavního města Prahy, v němž vystupují absolventi a studenti školy. Ke spolupráci se souborem jsou zváni mladí i renomovaní domácí a zahraniční choreografové. Za dobu své existence se soubor vyvinul v ambiciózní soubor mladých tanečníků, mnohdy laureátů mezinárodních soutěží.
Více informací na myspace.com/maxencecyrin a www.palacakropolis.cz
Autor: Ondřej Stratilík