REPORT
Report z Progression Sessions od Myclicka
Good Looking. Zcela bezpochyby label, jenĹľ za tĹ™ináct let fungovánĂ lidem jasnÄ› vysvÄ›tlil, Ĺľe rytmika na kterou mohou tancovat, nemusĂ bĂ˝t zrovna rovná a Ĺľe jeho devĂtiminutovĂ© kompozice sršà atmosfĂ©rou tak jako máloco jinĂ©ho. I kdyĹľ se mi stále mĹŻj sen nesplnil a já se z tĂ©to znaÄŤky dosud nedoÄŤkal vystoupenĂ Intense s ĹľivĂ˝mi nástroji, i tak jsem si v pátek rád ÄŤas udÄ›lal. Do ÄŚeskĂ© republiky uĹľ ponÄ›kolikátĂ© mĂĹ™ili dva chlapĂci, co tak dobĹ™e vypadajĂ…
TrpĂte vĂ˝padky krátkodobĂ© pamÄ›ti a nebo si ještÄ› vzpomenete na leden roku 2003, kdy v klubu Roxy dosahovala vlhkost svĂ˝ch maximálnĂch hodnot a prostor pro váš pohyb byl omezen nÄ›kolika centimetry? Obklopen skeptiky jsem naslouchal celĂ˝ Ĺ™Ăjen tezĂm o tom, jak opravdu nehrozĂ, aby si v tom pĹ™ebohatĂ©m podzimnĂm kulturnĂm vyĹľitĂ lid praĹľskĂ˝ udÄ›lal ÄŤas a znovu dorazil vzdát hold dvÄ›ma ikonám atmosfĂ©rickĂ©ho drum'n'bassu… Co naplat, ty dva mám rád stále a i kdyĹľ jejich tvorbu uĹľ tolik nevyhledávám, byla tu pro mÄ› jedna milá povinnost!
Práh VeletrĹľnĂho paláce jsem pĹ™ekroÄŤil dvÄ› minutky po jedenáctĂ© a uĹľ chumel ÄŤekajĂcĂch pĹ™ed vchodem naznaÄŤoval, Ĺľe tento pátek jsem si tuhle akci v party listu nevyhledal jenom já, ale i znaÄŤná část zmlsanĂ© a rozmazlenĂ© Prahy. PonÄ›kud nevábná chodba mÄ› snadno dovedla k šatnám a zbaven svrškĹŻ (samozĹ™ejmÄ› ne všech) vyrážĂm okamĹľitÄ› nasávat atmosfĂ©ru! Nu i když… Hladina tekutin v lidskĂ©m tÄ›le se prĂ˝ musĂ neustále hlĂdat a doplĹovat, takĹľe nejdĹ™Ăve dám pĹ™ednost jednomu nasávánĂ pĹ™ed druhĂ˝m a zjistĂm tak alespoĹ aktuálnĂ stav cen na baru a svÄ›tovĂ˝ch trzĂch. :) Agentura D Smack U, která byla pod touto akcĂ podepsána, pokraÄŤuje v nastavenĂ˝ch laĹĄkách klubem Roxy, takĹľe vše zĹŻstává vĂcemĂ©nÄ› pĹ™i starĂ©m, tedy vodka za padesát, Red Bull o hnÄ›dou minci navĂc, tĹ™i deci coly sedmadvacet a pivko 35 KÄŤ.
A kdopak Ĺľe nám to k popĂjenĂ právÄ› hraje? Jo, to kdybych dokázal odtud dohlĂ©dnout, ještÄ› Ĺľe si pĹ™ed akcĂ vÄ›tšinou ukládám line-up do šedĂ© kĹŻry mozkovĂ©. Moc mÄ› mrzĂ, Ĺľe jsem pĹ™išel o hru DJe Swega, leÄŤ pracovnĂ povinnosti opÄ›t zavelely zcela nekompromisnÄ›. Slávek z bookingu Shadowbox.cz mÄ› totiĹľ dobĹ™e bavil bÄ›hem letnĂch festivalĹŻ a tak mohu asi jen pĹ™edpokládat, Ĺľe i tentokrát zapoÄŤal svou hru hodnÄ› zvesela a optimisticky a docela bych uvĂtal alespoĹ zpÄ›tnÄ› záznam z tĂ©to akce (tedy pokud si nÄ›jakĂ˝ vytvoĹ™il). V tÄ›ch jedenáct hodin, v pĹŻl dvanáctĂ© je prostor hlavnĂho sálu naplnÄ›n do poloviny, moĹľná dvou tĹ™etin a tak stojĂm uprostĹ™ed a snaĹľĂm se zvyknout si na mĂsto, v nÄ›mĹľ jsem si uĹľĂval naposledy pod taktovkou agentury Lighthouse ÄŤi Wax a to uĹľ je opravdu pořádnĂ˝ch pár let zpátky. Ĺeknu vám, pĹ™ivykám si tedy opravdu ztěžka…
Tak schválnÄ› – jak moc byste si uĹľili párty v nÄ›kterĂ©m z praĹľskĂ˝ch klubĹŻ, kdyĹľ by vám po celou dobu konánĂ svĂtilo na parket pomÄ›rnÄ› silnĂ© ĹľlutobĂlĂ© osvÄ›tlenĂ? VĹľdyĹĄ ĂştÄ›k z reality je pĹ™edevšĂm o barevnĂ˝ch efektech, paprscĂch laseru, mlze a zdaĹ™ilĂ˝ch projekcĂch. MyslĂte, Ĺľe si tohle všechno dokážete vychutnat za svÄ›tla zářivek nebo žárovek, pĹ™i nichĹľ tĹ™eba trávĂte svĂ˝ch osm povinnĂ˝ch hodin v práci? V tom pĹ™ĂpadÄ› vám tiše závidĂm… ĂšdajnĂ˝m dĹŻvodem prĂ˝ bylo nutnĂ© bezpeÄŤnostnĂ opatĹ™enĂ, kterĂ© holt ani promotĂ©r ovlivnit nemĹŻĹľe. Ale co to? ProÄŤ je zvuk takovĂ˝ nedefinovatelnĂ˝, neÄŤitelnĂ˝ a nezĹ™etelnĂ˝? Jednoduše proto, Ĺľe takĂ© tato hala mĹŻĹľe bĂ˝t smÄ›le napsána na ÄŤernou listinu s názvem NenazvuÄŤitelná mĂsta.
ExtrĂ©mnÄ› vysokĂ˝ strop a bonusovÄ› konstrukce, kde by se zvuk zaÄŤal zabydlovat teprve v okamĹľiku, kdy by se den po akci konala na stejnĂ©m mĂstÄ› vĂ˝stava kobercĹŻ a poĹ™adatelĂ© by zdi ověšeli svĂ˝mi vĂ˝robky s dennĂm pĹ™edstihem. ZatĂmco vpĹ™edu rvala jeho sĂla uši a bez špuntĹŻ jsem si opravdu netroufal, vzadu vznikala nepĹ™Ăjemná koule, aÄŤ byla kvalita pouĹľitĂ˝ch reproduktorĹŻ vynikajĂcĂ. Inu co naplat, hned dva hendikepy, s nimiĹľ se ÄŤlovÄ›k, jenĹľ pĹ™išel pĹ™edevšĂm za muzikou, musĂ chtÄ› nechtÄ› vypořádat, pokud to snad nechce rovnou vzdát.
PĹ™iznám se, Ĺľe jsem pĹ™i prvnĂ návštÄ›vÄ› LTJ Bukema u nás kroutil hlavou, kdyĹľ byla právÄ› pĹ™ed nÄ›ho do line-upu zaĹ™azena Babe LN. VĂm moc dobĹ™e, jak se tahle panĂ umĂ za mixážnĂm pultem ohánÄ›t, jak moc pod kotel nakládá, aĹľ jiskry lĂ©tajĂ na všechny strany a jak drsnou pĹ™edehru chlapĂkĹŻm z Good Looking pĹ™ipravila… NicmĂ©nÄ› historie se prĂ˝ opakuje a takĂ© letos padl los na ni. A Ĺ™eknu vám přátelĂ©, tentokrát jsem nemÄ›l nejmenšĂch vĂ˝hrad! Žádná Vysoká IndustriálnĂ Ĺ kola, žádnĂ© Ĺľelezárny, slĂ©várny ani kovářská prĹŻprava – tohle byla moc fajn muzika! VzdušnĂ© melodickĂ© linky, sem tam vokálek, ÄŤastĂ© zmÄ›ny, preciznĂ mixy, pĹ™ĂjemnĂ© gradace, zkrátka barevnĂ˝ Ĺľivot nul a jedniÄŤek ukrytĂ˝ v ÄŤernoÄŤernĂ˝ch kotouÄŤĂch. NávštÄ›vnĂci Veletržáku se pomalu pohupovali, Ĺľilo to pĹ™edevšĂm v prvnĂch pÄ›ti Ĺ™adách a ÄŤĂm dál ÄŤastÄ›ji jsem pĹ™itom registroval pohledy na hodinky. Zkátka ve stylu: "Jo, jako dobrĂ˝, ale my tu ÄŤekáme na ty dva, tak honem honem vteĹ™inová ruÄŤiÄŤko - pospĂchej!" NaštÄ›stĂ byl i tentokrát ÄŤas neĂşprosnĂ˝ a tak jsme se nakonec doÄŤkali.
V tĂ© hale bylo snad pouze jedinĂ© mĂsto, kde se tma dala krájet a hádejte které… SamozĹ™ejmÄ› pĂłdium. :) Po pĹŻlnoci tedy následovalo hromadnĂ© natahovánĂ krkĹŻ – jsou to oni nebo ještÄ› ne? Conrad zatĂm neĹ™ekl ani slĹŻvko, žádnĂ© pĹ™ivĂtánĂ s publikem se nekoná, ale muzika se pĹ™eci jen ponÄ›kud zmÄ›nila. Ĺ˝e by se chlapci pomalu rozkoukávali ÄŤi chytĹ™e stupĹovali napÄ›tĂ? Náhle na pravĂ© i levĂ© plátno ve ÄŤtvrt na jednu naskakuje nápis Progression Sessions a MC Conrad nejdĹ™Ăve na zkoušku tišeji a potom uĹľ standardnĂm kazatelskĂ˝m hlasem promlouvá k publiku. Po dlouhĂ© dobÄ› zĹŻstávajĂ gramofony vypnuty a vzduchem se nese z Ăşst jednoho jmĂ©no toho druhĂ©ho, jmĂ©no, kterĂ© tu zaznĂ bÄ›hem tĹ™ech hodin dost moĹľná ještÄ› padesátkrát. To kdybyste náhodou nevÄ›dÄ›li, kdo Ĺľe nám to hraje ÄŤi novĂ© brĂ˝le máte v OÄŤnĂ optice zamluveny aĹľ na pondÄ›lĂ a tudĂĹľ na jedno ze dvou pláten nedohlĂ©dnete…
PĹ™iznám se, Ĺľe letos jsem od Mr. Bukema neslyšel jedinĂ˝ tĂłn ÄŤi jedinĂ˝ mix a dopĹ™edu jsem byl od známĂ˝ch informován, Ĺľe takĂ© on hraje poslednĂ dobou tolik populárnĂ liquid funk. DoÄŤkáme se tedy všech tÄ›ch High ContrastĹŻ, Nu:ToneĹŻ a dalšĂch klenotĹŻ znaÄŤky Hospital nebo to bude opÄ›t promo domovskĂ©ho labelu? B je správnÄ›! ZatĂmco Adam Freeland sestavoval pĹ™i poslednĂch návštÄ›vách set pĹ™edevšĂm z vlastnĂch nevydanĂ˝ch kouskĹŻ a dÄ›lal jako chytrĂ˝ obchodnĂk přůřez labelem Marine Parade, tady to bylo o podobnĂ©m modelu. Stále stejnĂ© bicĂ spodky! Ty, podle kterĂ˝ch poznáte Bukemovo vydavatelstvĂ na sto honĹŻ a nemusĂte pĹ™itom jednotlivĂ© skladby vĹŻbec znát. Zkrátka "LTJ Bukem style" – nic vĂc, nic mĂĹ. Stopáž jednotlivĂ˝ch trackĹŻ zhruba okolo sedmi minut a co myslĂte, kolikrát jsme se za tu noc doÄŤkali tÄ›ch hlavnÄ› u nás nepĹ™Ăliš oblĂbenĂ˝ch rewindĹŻ? Nu opÄ›t mockrát! "ReagujĂ lidi na tento track? Fajn, tak my jim ho pustĂme ještÄ› jednou! Conrade Ĺ™ekni nÄ›co, já zatĂm vrátĂm pĹ™enosku na začátek. DĂky moc!!
Co se týče samotnĂ©ho MC Conrada, tradiÄŤnÄ› bez chyby a opÄ›t jen musela všem "emsĂkĹŻm" v sále sklapnout ÄŤelist. Jak to ten chlap dÄ›lá, Ĺľe ani po tĹ™ech hodinách nechraptĂ? Ĺ˝loutky, med? Kde je ten recept? Jak jsem byl kolegou Nexisem pouÄŤen, zaznÄ›la i jeho zpÄ›vná poloha dĂky vlastnĂ skladbÄ› Golden Girl, ovšem já jsem litoval, Ĺľe ÄŤas tentokrát nedozrál pro mou oblĂbenou Future´s Call v remixu Japonce Makota. I kdyĹľ ruku na srdce, ta by tomuto rozjetĂ©mu mejdanu pĹ™Ăliš neslušela a umÄ›l bych si ji pĹ™edstavit asi jen jako intro tohoto povedenĂ©ho potlachu. "We Want You, We Need You" hecoval Conrad publikum, nechybÄ›la ani osvÄ›dÄŤená hláška "Make Some Noise!" a v davu to vĹ™elo a dav se hĂ˝bal.
KaĹľdopádnÄ› kolem druhĂ© hodiny rannĂ jsem zaregistroval znaÄŤnĂ˝ Ăşbytek taneÄŤnĂkĹŻ. Ĺ˝e by lidem snad tihle pánovĂ© nesedÄ›li, mohlo za to ono zmiĹovanĂ© prostĹ™edĂ, ÄŤi snad ze zcela jinĂ©ho soudku TDK Time Warp na druhĂ˝ den hnal všechny pĹ™edÄŤasnÄ› do hajan? Chlapci mÄ›li konÄŤit ve tĹ™i ráno, ale pozdÄ› zaÄŤali a tak si svou krasojĂzdu protáhli do pĹŻl ÄŤtvrtĂ©, pĹ™iÄŤemĹľ ty vynucovanĂ© pĹ™Ădavky hlavnÄ› z jejich strany mi pĹ™išly ponÄ›kud trapnĂ©. Dokážete si pĹ™edstavit Carla Coxe ÄŤi DJe TiĂ«sta, jak se ptá Ăşsty nÄ›jakĂ©ho ÄŤlovÄ›ka s mikrofonem uĹľ potĹ™etĂ :jestli teda jako majĂ dát ještÄ› jednu desku a Ĺľe jako pokud budete teda Ĺ™vát, tak oni ji teda jako ještÄ› dajĂ, no…: :)
NastupujĂcĂ Koogi vystĹ™Ădal oba pány v pĹŻl ÄŤtvrtĂ© a okamĹľitÄ› jsme byli svÄ›dky obdobnĂ© situace, jako po ukonÄŤenĂ koncertĹŻ a nástupu následnĂ˝ch DJskĂ˝ch setĹŻ v Abatonu. "HlavnĂ hvÄ›zdy skonÄŤily? O.K, jde se dom!" V tu chvĂli hrál Tomáš z odhadnutĂ˝ch dvou, maximálnÄ› dvou a pĹŻl tisĂcĹŻ návštÄ›vnĂkĹŻ tohoto veÄŤera, pro pouhĂ© dvÄ› stovky nespavcĹŻ. Tentokrát se takĂ© krotil, nedopouštÄ›l se žádnĂ˝ch brutalit a pokud znáte jeho set, kterĂ˝ pĹ™ed pár lety umĂchal pro ÄŤasopis XMAG, zhruba v tomto duchu se nesl zbytek tĂ©to akce. Ozdobou jeho ĹľhavĂ© hry bylo duo MC´s, kteřà kromÄ› pĹ™etahovánĂ se o mikrofon dost obstojnÄ› šlapali milĂ©mu Conradovi na paty!
TeÄŹ si vlastnÄ› uvÄ›domuju, Ĺľe jsem se ani slovem nezmĂnil o druhĂ©m pĂłdiu, kterĂ© bylo umĂstÄ›no nalevo od vstupnĂ chodby. NezmĂnil a to z prostĂ©ho dĹŻvodu. I kdyĹľ jsem se moc těšil na sety DJe Talla a tĹ™eba slovenskĂ©ho Merseyho, jenĹľ u nás zase aĹľ tak ÄŤasto nebĂ˝vá, odcházel jsem zklamán. Ani zde jsem nebyl schopen dešifrovat, co Ĺľe ti kluci vlastnÄ› hrajĂ. Ne proto, Ĺľe bych snad desky neznal, ale v tom šĂlenĂ©m, odrážejĂcĂm se zvuku nebylo moĹľnĂ© ani dešifrovat, jestli hraje house, downtempo, nu-jazz nebo broken beat. ProstÄ› jen hromada nepĹ™ĂjemnĂ©ho hluku pod jednou stĹ™echou. :(
PremiĂ©ru novĂ© noci Live In Prague, kterou má na svÄ›domĂ agentura D Smack U spoleÄŤnÄ› s Abaton Production, hodnotĂm pozitivnÄ›. OpÄ›t jedna párty, kde jsem neznal jedinou desku a pĹ™esto si odnesl neopakovatelnĂ˝ zážitek. Co se však týče mĂsta konánĂ, za podobnĂ˝m účelem ho urÄŤitÄ› vyhledávat nebudu. Je totiž… Jak to jen Ĺ™Ăci? Pro párty, tak jak ji máme rádi a jsme na ni zvyklĂ, nevhodnĂ©.Â